Eén maandje wachten nog.. - Reisverslag uit Nijmegen, Nederland van Jordy Verheijen - WaarBenJij.nu Eén maandje wachten nog.. - Reisverslag uit Nijmegen, Nederland van Jordy Verheijen - WaarBenJij.nu

Eén maandje wachten nog..

Door: Jordy Verheijen

Blijf op de hoogte en volg Jordy

15 Januari 2016 | Nederland, Nijmegen

Vandaag is het 15 januari 2016, precies één maand voordat ik (samen met Winny Smeets) naar Nicaragua vertrek. Ben ik er al klaar voor? Nou, nog niet helemaal. Maar ach, dat komt nog wel, heb nog één hele maand de tijd. Tijd genoeg! Of..???

De maand januari staat in ieder geval in het teken van school (leertaken afronden) en werk (geld verdienen). Dat verloopt tot dusver voorspoedig, hoewel niet helemaal. Ik typ deze blog namelijk terwijl ik thuis ziek op de bank lig met een zware keelontsteking en ontstoken amandelen. Gelukkig heeft de dokter mij verzekerd dat ik over een maand weer helemaal fit ben..

En dat moet ook wel, want ik ben niet van plan om stil te gaan zitten in Nicaragua. Ik heb veel op de planning staan: lesgeven (Engels en Computerkunde) op het Colegio Maaswaal (mijn stageschool), een onderzoek doen naar reeds bestaande werkvormen en aanbevelingen doen over nieuw in te zetten werkvormen op het Colegio Maaswaal en uiteraard ook het mooie land Nicaragua verkennen, rondreizen dus.

Leuk om te weten is dat Nicaragua een aantal weken geleden door een bekend reisblad (ik mag geen namen noemen, regels omtrent reclame maken o.i.d.) is benoemd tot DE vakantiebestemming van 2016. Nicaragua wordt bestempeld als een ‘onontdekt paradijs’. Dat had ik natuurlijk al meteen in de gaten toen er op school verteld werd over Nicaragua en de mogelijkheden die het land biedt.

Ook leuk om te weten is dat ik een VIOS-beurs ontvangen heb ten behoeve van het onderzoek dat ik (in samenwerking met Winny overigens) ga doen op het Colegio Maaswaal. Ik mag dus een flink bedrag bijschrijven op mijn bankrekening, niets mis mee natuurlijk .

Als laatste wil ik nog even de stichting ‘Salto Adelante’ noemen. Deze stichting maakt het o.a. mogelijk dat ik over een maand naar Nicaragua mag afreizen om daar stage te gaan lopen op het Colegio Maaswaal. Deze school is namelijk 25 jaar geleden opgericht door stichting ‘Salto Adelante’ en zij zetten zich dus ook al jarenlang in voor deze school. Ik kan alleen maar mijn waardering uitspreken voor hetgeen wat ze bereikt hebben en ongetwijfeld ook voor hetgeen wat ze nog gaan bereiken in Nicaragua. Hopelijk kan ik in Nicaragua ook een bijdrage leveren..

Ik heb er in ieder geval erg veel zin in!

  • 18 Januari 2016 - 08:46

    Kees-Jan:

    Vakantieland van 2016? He, wat jammer nou dat je zo hard moet werken? :-)
    Bedankt voor dit blog: ik ga het zeker bijhouden!
    Tot volgende week,
    Kees-Jan

  • 11 Februari 2016 - 22:13

    Jan Hein Hoftijzer:

    Jordy, de tijd vliegt. Nu nog 4 dagen en dan zit je in het vliegtuig naar Managua. Ik zal je volgen en we zullen zeker de whatsapp bijhouden, skypen etc.
    Namens het bestuur van de stichting Salto Adelante succes en een goede reis.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jordy

Derdejaars Geschiedenis-student aan de Hogeschool van Arnhem & Nijmegen (HAN).

Actief sinds 21 Dec. 2015
Verslag gelezen: 562
Totaal aantal bezoekers 15014

Voorgaande reizen:

15 Februari 2016 - 15 Juni 2016

Jordy in Nicaragua

Landen bezocht: